Tata Bojs – Jedna nula
Tata Bojs
Jedna nula
SUPRAPHON 43:36 ELECTRO POP
ROMAN JIREŠ (ČTK)
Desáté album kluků z Hanspaulky zaujme už svým obalem, který odpovídá kapelní hravosti, jež většinou bývá naplněná hlubší myšlenkou. Frontman Tata Bojs Milan Cais, mimo jiné šikovný výtvarník, vytvořil vizuál za použití moderních digitálních technologií a pomocí scanneru převedl členy skupiny na „jedničky a nuly“. Ovšem nejen za to si kapela zaslouží další jedničku na své hudební vysvědčení. Za co bychom je tedy měli ještě ocenit?
Určitě za nadčasovost textů, které jsou plné slovních hříček a chytlavých sloganů, jež někdy člověka přibijí k zemi, jako například „většina z nás se někdy ocitne v menšině“ v jemné skladbě Minoritní. Fajn je také charakteristický rukopis, který díky osmdesátkovým klávesám při úvodní skladbě Holka z plakátu navodí příjemnou retro atmosféru. Ještě dále do minulosti posluchače přenese Tajemství, ve kterém se jako host objevuje Emma Smetana. Pamětníkům určitě připomene slavný duet Sergea Gainsbourga a Jane Birkinové Je t’aime moi non plus. Dočkají se také milovníci kytar v písni 220 Travoltů, která se dá považovat za pokračování koncertní stálice Attention aux hommes!
A nezůstaneme jenom u francouzštiny. Další retro kousek Kraftwerk in Saint Tropez zpívá Cais v angličtině, ovšem s francouzským přízvukem. Tata Bojs, kteří v posledních letech vydávali svá starší alba Futuretro, Nanoalbum a Biorytmy na vinylu, na novince opět přicházejí s hravostí v hudbě i v textech a zajímavými hosty, jakými jsou saxofonista Marcel Bárta v Minoritní nebo eCore orchestra v první části skladby Velký třesk.
Netvrdím, že „jedničky a nuly“ jsou něčím převratným v historii téhle kapely, ale kvalita její tvorby zůstává chvályhodnou jistotou.