THE STRING REVOLUTION spojili síly s Tommy Emmanuelem
Instrumentální kytarové trio z Los Angeles The String Revolution a fenomenální australský kytarista Tommy Emmanuel spojili své síly při nahrávání klasiky Johnnyho Cashe Folsom Prison Blues. Na vznik skladby dohlížel producent John Carter Cash, syn muže v černém, přímo v rodinném studiu Cash Cabin v Hendersonville ve státě Tennessee. Pro maximální autenticitu nechal muzikanty natáčet na kytary svého otce – akustiku Martin z 30. let 20. století nebo Fender Esquire z roku 1955. Druhý z nástrojů zní i na původní nahrávce Folsom Prison Blues. Všechny tyto prvky dohromady nabízí nové a zajímavé ztvárnění klasické skladby.
String Revolution feat. Tommy Emmanuel – Folsom Prison Blues:
„Pozor: Tohle nemá být verzí Folsom Prison Blues mého otce,“ vysvětluje John Carter Cash: „Jsem nadšený, že se nám podařilo vytěžit maximum z jedinečného instrumentálního obsazení a skladbu posunout někam jinam. Bylo mi ctí být součástí této úžasné nahrávky,“ dodává.
The String Revolution tvoří tři profesionální virtuózní kytaristé, kteří se svými nástroji vytvářejí charakteristické zvuky, ať už napodobováním perkusí, speciálními efekty, melodickými groovy nebo basovými linkami. Jednou z tváří kapely je i v Česku známá bývalá studentka Randyho Rhoadse Janet Robin, kterou časopis Guitar Player řadí mezi padesát nejlepších akustických kytaristů. Hudebnice, která hrála s takovými jmény jako Lindsey Buckingham, Meredith Brooks nebo Air Supply spolupracovala v Česku s kapelou November 2nd nebo zpěvačkou Lenkou Filipovou. Robin doplňuje v triu oceňovaný rakouský hráč na nylonovou kytaristu Illerban Robcreis Markus a multiinstrumentalista Lucreis Markus Lucreis. Loni kapela vydala svoji verzi skladby Crazy Train, ve které se objevil i dlouholetý kytarista Billyho Idola Steve Stevens. Jejich kanál Spotify tehdy překonal 4 miliony streamů.
Tommy Emmanuel dosáhl tolika hudebních milníků, aby uspokojil několik životů. V šesti letech byl na turné po Austrálii, ve 30 byl rock n’ rollový kytarista, který zářil na stadionech v Evropě. Ve 44 letech se stal jedním z nejuznávanějších akustických kytaristů na světě. Dnes hraje každý rok stovky vyprodaných představení od Nashvillu přes Sydney až po Londýn. Nasbíral řadu ocenění, včetně dvou nominací na cenu Grammy, dvou cen ARIA od Australské asociace nahrávacího průmyslu či opakovaná ocenění v anketě čtenářů časopisu Guitar Player.