Bartleby na albu #happiness spojili cimbál a rap

Z jamu mistra republiky ve slam poetry TCKR a kontrabasisty Jakuba Nožičky (ex – Ponk) v uherskohradišťské kavárně vznikl projekt Bartleby. Inspirace povídkou Hermana Melvilla v jejich tvorbě koresponduje s aktuálním děním ve světě. Bartleby se snaží reflektovat dobu sebeklamu, snahu o vytváření falešné identity a hodnot, pracují i se satirou a parodií.

Album #happiness kombinuje rap s cimbálem, kapela staví na vlastních pravidlech a specifickém textovém rukopisu.

Po ukončení angažmá v Ponku jsem začal budovat domácí studio a trochu více se zabýval zvukem, produkcí a nahráváním. Navíc už dvacet let hraju po boku různých cimbalistů a ten nástroj mě hodně baví. Experimentům s jeho zvukem se dlouhodobě věnuji, původně zamýšlené synťákové party pro #happiness nakonec hrají z velké části právě cimbály,” říká Nožička.

První zkoušky a práce na desce probíhaly na dálku. Odjel jsem na půl roku do Anglie, kde jsem vytvořil většinu textů na rozpracované beaty, které mi Kuba posílal po netu. Jenže já nerad posílám nehotové věci, takže netušil, jestli jsem vůbec něco udělal, celou dobu mi musel důvěřovat. Po návratu jsme začali nahrávat a naštěstí se ukázalo, že spolu výborně fungujeme i naživo,” dodává TCKR.

U zrodu desky stálo množství hostů. Cimbalisté Michal Grombiřík (Petr Bende, Tomáš Kočko, Cirkus Problem) a Michal Procházka (CimbalBand, Voxel), bubeník Matěj Štefík (Carpet Cabinet), saxofonista Marek Kotača, zpěvačka Marie Puttnerová (Jablkoň, Půljablkoň, Zvíře jménem podzim), rapperka Kleopatra nebo folklorní houslista Pavel Koplík.  Finální mix a master proběhl ve studiu Jiřího Topola Novotného.

Výpravný obal je opatřen uměleckými fotografiemi Tonyho Šmotka a citáty z povídky Bartleby, veškerou vizuální identitu zpracovala grafička Gabriela Polomíková.

Sdílet tento příspěvek
Co myslíš?
00