Evanescence – Synthesis
BMG 62:17 ALTERNATIVNÍ METAL
Za vznikem rockové formace Evanescence z arkansaského Little Rocku hledejme platonickou lásku kytaristy Bena Moodyho ke zpěvačce Amy Lee. Ben sice později přesvědčil Amy k založení skupiny, jeho láska však nebyla opětována. Přesto se oběma podařilo postavit kapelu, jejímž poznávacím znamením je epicky dramatická, temná rocková hudba, díky které prodali Evanescence miliony desek a získali dvě sošky Grammy. Zejména po úspěchu prvních dvou alb Fallen (2003) a The Open Door (2006), která dosáhla na platinové prodeje. První deska, jejíž zvuk vytvářel producent Dave Fortman, byla přitom ještě plně v režii Moodyho. Ben ale záhy z kapely odešel a paradoxně se tak minul s tvůrčím vrcholem skupiny, za kterým opět stáli producent Fortman a především nadpozemsky éterická Amy Lee. Třetí eponymní album z roku 2011 znamenalo pak částečný ústup ze slávy, avšak aktuální novinka Synthesis materiál z předchozích tří desek nyní rekapituluje. A nejen to.
Obohacuje jej o orchestrální prvky a elektroniku a přidává i dvě nové skladby navíc, což dělá z nahrávky studiové a kompilační album zároveň. Nejsem sice přítelem podobných předělávek, písně ale dostávají nový rozměr. Zejména pokud jde o použité smyčce a experimentální programování, pod nímž jsou podepsáni producenti David Campbell a William B. „Science“ Hunt (Justin Timberlake, Muse, Adele, Michael Jackson). Z původního kontrastu křehké krásy a rockové dravosti však nezbylo vůbec nic. Jde především o komornější záležitost, která dává větší prostor vyniknout hlasu Amy. Budiž. Fajnšmekry a fanoušky skupiny to jistě potěší. Restartovat ale původní náboj Evanescence to zcela jistě neumožní.
ROMAN „NEWS“ ZAHRÁDKA