José González předvedl spolu s The String Theory dokonalý koncert
Švédský písničkář José González se v pražském Fóru Karlín představil v pátek 27. ledna. Naposledy ho skalní fanoušci mohli vidět v loňském roce na slovenském festivalu Grape v Piešťanech. Tam hrál sám a s kytarou. A bylo to hezké vystoupení. Stačilo už jen zazpívat “Stánky”. Jeho koncert v Praze byl jiný. Zejména díky doprovodu orchestru The String Theory, se kterým koncertoval již v roce 2011. Je otázkou, jestli orchestr doprovázel zpěváka, nebo spíše zpěvák orchestr. Ten hrál totiž během celého večera prim a učinil z něj nezapomenutelný hudební zážitek.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b4o50rZfvUg[/youtube]
Nápadité aranže i originální využití různých zdánlivě obyčejných předmětů přeměnilo Gonzálezovy písně mnohdy téměř k nepoznání. Na začátku koncertu se kdekdo v sále zarazil nad tím, proč reproduktory tolik šumí a proč s tím nikdo nic nedělá. Při bližším prozkoumání orchestru se vše vyjasnilo. Jedna z hudebnic mačkala do mikrofonu igelitový pytlík a šumění či šustění tak bylo zamýšleným prvkem začátku první skladby. Utichlo s prvními tony Gonzálezovy kytary a sálem se po zbytek večera nesl už jen čistý zvuk smyčců, dechových nástrojů a rytmické sekce. Právě ta patřila k nejoriginálnějším prvkům celého večera. Když v závěru koncertu předvedli hudebníci za perkusemi své umění, nesl se sálem i smích a náhodné doplňování jejich skladby. Tu vrznutím židle, tu spadlou plastovou lahví. Kdyby skladba trvala o pár taktů déle, nesl by se snad Fórem Karlín i beatbox. Publikum jako by orchestr spolu s písničkářem vůbec nechtělo pustit a do zákulisí celý ansámbl vyprovodilo halasným potleskem ve stoje. Celý koncert totiž diváci seděli a pohupovali se na židlích v rytmu podmanivých písní.