Mean Messiah – Divine Technology
Interpret: Mean Messiah
Album: Divine Technology
Vydavatelství: Vlastní náklad
Žánr: INDUSTRIAL THRASH METAL
Stopáž: 39:43
Autor recenze: ZDENĚK HEJDUK
Litoměřická kapela okolo producenta, hudebníka a zvukového mistra Dana Frimla se svou první deskou Hell a pozdějším EP Let Us Pray byla coby předkapela na turné žánrově trošku jiných slovenských Horkýže Slíže, s nimiž se muzikanti tak sblížili, až jim zpěvák a baskytarista Kuko do své skupiny odloudil baskytaristku Veroniku Smetanovou. Později odešel i bubeník Honza Šebek. V kapele je nahradili baskytarista David Gabriel a bubeník Jiří Willander, a přestože obal uvádí jen jejich jména bez přidaného nástrojového obsazení a na jiném místě společnou fotografii, je zřejmé, že za hudebním materiálem stojí opět duše skupiny Friml.
Desku ve výborném zvuku otevírá skladba Interment of Ashes / Hello Again! s úvodním komorním tichým zvukem piana, ke kterému se přidá rozverná, jakoby filmově-pouťová melodie, k níž se záhy připojí středověký chorál. Poté se tempo i melodie písně několikrát změní včetně střídání drsného i melodického zpěvu, aby skončila znovu poklidným zvukem kytary, tentokrát už elektrické. A podobně je to s celým albem. Následující titulní Divine Technology střídá chroptěný hardcoreový vokál s čistým melodickým, který by mohl znít klidně i z komerčního rádia, než jej nahradí metalové bicí a opět thrashový nářez s drsným, až do šílených výšek se šplhajícím zpěvem.
Možná nejvíce „písničková“ z celé várky je Blood of Sirens / The Call, ale samozřejmě v kontextu desky. Rozhodně si ji s kapelou nezazpíváte a na smršť bicích snad nelze bez úrazu do rytmu ani házet metalově hlavou. Po šesti anglických skladbách album uzavírá jediná česky zpívaná Za světlem končící chorálem. Oproti jiným projektům tvrdých kapel má tohle album v sobě drive i melodiku, a to namíchanou vycizelovaným poměrem znamenajícím fakt, že nuda v žádném případě nenastane ani po jejím několikátém poslechu. Celou skvělou hudební práci pak podtrhuje ještě obal s obrazem Michala Skořepy znázorňujícího Ježíše přibitého na kříži s krvácejícím okem, jak si pořizuje mobilním telefonem vlastní selfie. Holt Divine Technology.